ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ СВІТОВОГО КОНГРЕСУ УКРАЇНЦІВ (2022 – 2025)
DOI:
https://doi.org/10.69550/3041-1467.6.326257Ключові слова:
Світовий Конгрес Українців (СКУ), Світова Координаційна Виховно-Освітня Рада (СКВОР), освітня діяльність, українські громади, суботні та недільні школи, війнаАнотація
Мета статті – розкрити основні напрями освітньої діяльності Світового Конгресу Українців в умовах повномасштабної війни росії проти України. Методологія дослідження базується на загальноприйнятих принципах науковості, об’єктивності, історизму, методах зовнішньої та внутрішньої критики джерел. Наукова новизна. У статті підсумовано зусилля Світового Конгресу Українців щодо розвитку і поступу українського освітнього простору за кордоном. Висновки. Світовий Конгрес Українців (СКУ) відіграє важливу роль у підтримці освіти та культури українців у світі, особливо в умовах широкомасштабної агресії Росії проти України. СКУ. співпрацюючи з Україною, сприяє розвитку українських шкіл, курсів та програм для дітей і дорослих у діаспорі, щоб забезпечити вивчення української мови, історії та культури. Своєю освітньою діяльністю СКУ сприяє збереженню української ідентичності за кордоном та підтримує українських дітей, які змушені були покинути Україну через війну, створює умови щоб вони змогли повернутися до української освітньої системи. СКУ співпрацює з українськими громадами по всьому світу, освітніми закладами в Україні, надаючи методичну та організаційну підтримку закордонним освітнім закладам в умовах глобальних викликів для українців. Організовує конференції, курси підвищення кваліфікації для українських вчителів, обмін досвідом між освітянами в діаспорі та Україні. СКУ сприяє підготовці молодого покоління українців, яке в майбутньому відіграватиме ключову роль у відбудові та розвитку держави. Діяльність СКУ в освітній сфері виступає також важливим інструментом зміцнення міжнародної підтримки України задля перемоги над російським агресором.
Посилання
В єдності наша сила! (2024). В єдності наша сила! Світовий Конгрес Українців. Київ-Брюсель-Торонто-Нью-Йорк. URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/wp-content/uploads/2024/07/ar_2023_2024-1.pdf
Відбулася сесія стратегічного планування Світового Конґресу Українців та МІОКу Львівської політехніки. (2025). URL: https://lpnu.ua/news/vidbulasia-sesiia-stratehichnoho-planuvannia-svitovoho-kongresu-ukraintsiv-ta-mioku-lvivskoi?utm_source=chatgpt.com
Галів, М., Гранд, М. (2024). «Русcкий мир» проти України: коротка деконструкція новітньої російської геополітичної доктрини (рецензія на: Якубова Л. Україна та українці в світоглядній матриці «русского мира». Аналітична записка / відповідальний редактор В.А. Смолій. Київ: Інститут історії України НАН України, 2023. 72 с.). Проблеми гуманітарних наук. Серія Історія, Спецвипуск, 172–177. DOI: 10.24919/2312-2595.spec.16
Галів, М., Гранд, М., Бойчин, Р. (2024). Початок повномасштабної війни Росії проти України у висвітленні польського інформаційного порталу «Nowa Europa Wschodnia» (лютий-березень 2022 р.). Актуальні питання гуманітарних наук, 72(1). 52–60. DOI: 10.24919/2308-4863/72-1-7
Галів, М., Ільницький, В. (2023). Характер сучасної російсько-української війни (2014 – 2023): вітчизняний історіографічний дискурс. Проблеми гуманітарних наук. Серія: Історія, 13/55, 47–73. DOI: 10.24919/2312-2595.13/55.283164
Галів, М., Ільницький, В., Карпенко, О. (2024). Проблематика геноциду Росії щодо українців в українських засобах масової інформації (2022 – 2024). Новітня доба, 12, 75–96. DOI: 10.33402/nd.2024-12-75-96
Галів, М., Карпенко, О. (2024). Викрадення українських дітей російськими окупантами (2022–2024): за матеріалами вітчизняних мас-медіа. Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія, Спецвипуск, 62–76. DOI: 10.24919/2312-2595.spec.5
Галів, М., Свйонтик, О. (2023). Освіта як складова національної безпеки України в умовах сучасної російсько-української війни: правові засади, проблеми, досвід і завдання. Молодь і ринок, 3 (211), 25–31. DOI: 10.24919/2308-4634.2023.277194
Голова СКВОР зустрілася з керівництвом Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. (2025). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/golova-skvor-zustrilasya-z-kerivnicztvom-prikarpatskogo-naczionalnogo-universitetu-imeni-vasilya-stefanika/
Голова СКВОР представила ключові освітні проєкти та ініціативи на Саміті СКУ в Бухаресті. (2024). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/golova-skvor-predstavila-klyuchovi-osvitni-pro%D1%94kti-ta-inicziativi-na-samiti-sku-v-buharesti/
Грачевська, Т. О., Ахмаджанова, Д. В. (2023). Роль української діаспори у підтримці України в умовах російської агресії. Філософія та політологія в контексті сучасної культури, 15 (1), 109–119. DOI: 10.15421/352313
До перемоги з Україною. Світовий Конгрес Українців. (2024). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/wp-content/uploads/2024/12/zvit_kinecz24f3-1.pdf
Завершився проєкт «Літній інститут-2024» для вчителів з України та Канади. (2024). URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-diaspora/3887971-zaversivsa-proekt-litnij-institut-2024-dla-obminu-dosvidu-miz-vcitelami-z-ukraini-ta-kanadi.html?utm_source=chatgpt.com
Зеленський у Чернівцях зустрівся з делегацією Світового конгресу українців. (2024). URL: https://www.radiosvoboda.org/a/news-zelensky-sku-zustrich/32902995.html
Ільницький, В., Царик, Р. (2024). Матеріально-культурні аспекти увічнення пам’яті українських захисників і захисниць під час російсько-української війни (2014 – 2024). Вісник Черкаського університету. Серія історичні науки, 2, 105–116.
Ільницький В., Царик, Р. (2024). Пізнавально-інформаційні та виховні заходи щодо ушанування пам’яті учасників і жертв російсько-української війни (2014 – 2024). Актуальні питання гуманітарних наук, 81 (2), 4–13.
Ільницький, В., Царик, Р. (2025). Формування історико-меморіального наративу сучасної російсько-української війни. Українські історичні студії, 17(59), 98–115.
Ільницький, В., Куцька, О. (2023). Періодизація російсько-української війни (2014 – 2022) в українському науковому дискурсі. Проблеми гуманітарних наук. Серія Історія, 13/55, 162–177.
Ільницький, В., Старка, В., Галів, М. (2022). Російська пропаґанда як елемент підготовки до збройної аґресії проти України. Український історичний журнал, 5, 43–55. DOI: 10.15407/uhj2022.05.043
Ільницький, В., Тельвак, В., Талалай, Ю. (2024). Сучасна російсько-українська війна на шпальтах «The British Army Review» (2022 – 2024). Проблеми гуманітарних наук. Серія Історія, Спецвипуск, 130–146.
Кононенко, А. (2016). Світовий Конгрес Українців у контексті підтримки суверенітету України та непорушності її кордонів. Українознавчий альманах, 19, 129–133.
«Літній інститут» 2025 пройде в Івано-Франківську. (2025). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/litnij-institut-2025-projde-v-ivano-frankivsku/
Любов Любчик розповіла про нову освітню платформу для українських вчителів. (2024). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/golova-skvor-rozpovila-pro-novu-osvitnyu-platformu-dlya-ukra%d1%97nskih-vchiteliv/
Любов Любчик: Українські діти відмовляються від української системи освіти – втрати шалені. (2025). URL: https://glavcom.ua/interviews/ljubov-ljubchik-ukrajinski-diti-vidmovljajutsja-vid-ukrajinskoji-siste
Любчик: Верховна Рада ухвалила законопроєкт про шкільництво. (2025). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/liubchik-verhovna-rada-uhvalyla-zakonoproiekt-pro-shkilnyctvo/
Навчання українських школярів за кордоном. Головна освітянка Світового Конґресу українців назвала ключове завдання. (2025). URL: https://glavcom.ua/country/science/navchannja-ukrajinskikh-shkoljariv-zakordonom-holovna-osvitjanka-svitovoho-kongresu-ukrajintsiv-nazvala-kljuchove-zavdannja--1045109.html?utm_source=chatgpt.com
Освітяни діаспори зібрались на «Третьому світовому форумі українознавчих суботніх і недільних шкіл». (2024). URL: https://svitua.org/2024/08/22/osvityany-diaspory-zibralys-na-tretomu-svitovomu-forumi-ukrayinoznavchyh-subotnih-i-nedilnyh-shkil/
Підтримка України у найважчі часи. (2022). Підтримка України у найважчі часи. Річний звіт Світового Конгресу Українців. Київ-Брюсель–Торонто–Нью-йорк, 34 с. URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/wp-content/uploads/2024/07/uafin-copy-1_compressed.pdf
«Пісенний політ» запускає першу фазу програми для українських дітей-переселенців. (2023). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/pisennij-polit-zapuska%d1%94-pershu-fazu-programi-dlya-ukra%d1%97nskih-ditej-pereselencziv/
Попп, Р. (2022). Гуманітарні ініціативи Всесвітнього Конгресу Українців у допомозі Україні (2014 – 2021 рр.). The Russian-Ukrainian war (2014 – 2022): historical, political, cultural-educational, religious, economic, and legal aspects: Scientific monograph, (pp. 637–645). Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. DOI: 10.30525/978-9934-26-223-4-76
Саміт Світового Конґресу Українців: зустрічі та дискусії задля перемоги. (2024). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/samit-svitovoho-konhresu-ukrainciv-zustrichi-ta-dyskusii-zadlia-peremohy/?utm_source=chatgpt.com
Світовий Конґрес Українців попередив: росіяни заманюють українських дітей у свої школи. (2025). URL: glavcom.ua/country/science/rosijani-zamanjujut-ukrajinskikh-ditej-v-svoji-shkoli-svitovij-kongres-ukrajintsiv-poperediv-pro-nebezpeku-1045112.html
СКВОР інформує: які форми навчання доступні українському школяреві закордоном. (2024). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/skvor-informu%d1%94-yaki-formi-navchannya-dostupni-ukra%d1%97nskomu-shkolyarevi-zakordonom/
СКВОР СКУ розвиває партнерство з Чернівецьким національним університетом імені Ю. Федьковича. (2025). URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/skvor-spivpraczyuvatime-iz-cherniveczkim-naczionalnim-universitetom-imeni-yu-fedkovicha/
У Львові завершився найбільший форум освітян діаспори за підтримки СКВОР СКУ. (2024) URL: https://www.ukrainianworldcongress.org/ua/u-lvovi-zavershyvsia-naibilshyi-forum-osvitian-diaspory-za-pidtrymky-skvor-sku/
Українські школярі вчаться у Європі… російською. Головна освітянка Світового Конґресу українців б’є на сполох. (2025). URL: https://glavcom.ua/country/science/ukrajinski-shkoljari-vchatsja-u-jevropi-rosijskoju-holovna-osvitja
Як українські спільноти. (2024). Як українські спільноти за кордоном допомагають зберегти ідентичність і підтримати Батьківщину: підсумки міжнародної дискусії на Екуменічному соціальному тижні. УКУ. URL: https://ies.ucu.edu.ua/news/yak-ukrayinski-spilnoty-za-kordonom-dopomagayut-zberegty-identychnist-i-pidtrymaty-batkivshhynu-pidsumky-mizhnarodnoyi-dyskusiyi-na-ekumenichnomu-sotsialnomu-tyzhni/?utm_source=chatgpt.com
Haliv, M., & Ilnytskyi, V. (2023). Education between “class” and “nation”: the influence of the theory of class struggle on Ukrainian educational historiography (1920s – 1980s). Echa Przeszlosci, 24 (2), 123–139.
Haliv, М., & Ilnytskyi, V. (2021). The methods of internal criticism of written sources in the works of ukrainian historians: on the example of scientific narratives on the history of education (1840s – 1930s). Annales Universitatis apulensis. – Series Historica, 1 (25), 281–297.
Ilnytskyi, V., & Haliv, M. (2022). Theoretical Argumentation in the Historical Narrative of Ukraine of the Second Half of the 19th – First Half of the 20th century (on the Example of Research in the History of Education). Eminak: Scientific Quarterly Journal, 3 (39), 66–80.
Ilnytskyi, V., & Telvak, V. (2024). Ukraine Under the Conditions of the Second Year of Existential War in Analysts’ Reflections of the Warsaw Centre for Eastern Studies. Skhidnoievropeiskyi Istorychnyi Visnyk – East European Historical Bulletin, 31, 218–237. DOI: 10.24919/2519-058X.31.306344.
Telvak, V., & Ilnytskyi, V. (2023). A Year of Existential War in Analytical Reflections of the Warsaw Centre for Eastern Studies. Skhidnoievropeiskyi Istorychnyi Visnyk – East European Historical Bulletin, 27, 249–258. DOI: 10.24919/2519-058X.27.281552.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Руслана ПОПП

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.